Bereikbaarheid
Wat is het adres van Theater de Bussel?
Het bezoekadres van Theater de Bussel is Torenstraat 10, 4901 EJ Oosterhout.
Wat zijn de openingstijden van Theater de Bussel?
Het verschilt per voorstelling wanneer de deuren van de zaal geopend worden, maar we ontvangen je graag vanaf drie kwartier voor aanvang van de voorstelling in onze foyer. Hier kun je plaatsnemen tot de zaaldeuren opengaan, eventueel onder het genot van een drankje of een versnapering.
Wat zijn de openingstijden van de kassa?
Maandag t/m zaterdag: 10:00-17:00 uur
Vrijdag: 10:00-20:00 uur
Zondag: gesloten
Daarnaast is onze kassa drie kwartier voor aanvang van iedere voorstelling (ook ’s avonds of op zondag) geopend. Zo kun je ook op de dag zelf nog kaarten voor de voorstelling aan de balie kopen.
Waar kan ik het beste parkeren als ik naar een voorstelling ga?
Je kunt parkeren in parkeergarage Basiliek aan de Valkenstraat (naast Theater de Bussel). Je kunt de garage van 07.00 tot 23.00 uur inrijden. Uitrijden kan 24 uur per dag. Na 18.00 uur 's avonds geldt er een gereduceerd avondtarief en betaal je maximaal 3 euro uit voor de hele avond.
Is de parkeergarage vol? Dan kun je uitwijken naar parkeergarage Arendshof (Arendshof 201 in Oosterhout) op 8 minuten loopafstand van ons theater.
Waar kan ik parkeerkaarten kopen?
Parkeerkaarten zijn te koop in de parkeergarage zelf. Het is ook mogelijk je betaalpas te scannen bij het in- en uitrijden van de parkeergarage. De parkeerkosten worden dan automatisch afgeschreven.
Zijn er ook invalideparkeerplaatsen beschikbaar?
Er zijn invalideparkeerplaatsen beschikbaar in parkeergarage Basiliek.
Kan ik jullie telefonisch bereiken?
Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 10.00 tot 17.00 uur via 0162 – 428 600.
Kaartverkoop
Hoe bestel ik kaarten voor een voorstelling?
Je kunt je kaarten heel makkelijk zelf online bestellen via www.theaterdebussel.nl. Koop je liever fysiek je kaarten, dan kan dat aan de theaterkassa / VVV-balie of via het bestelformulier. Let erop dat je aan de theaterkassa alleen met PIN kunt betalen.
Hoe bestel ik kaarten via het bestelformulier?
Je vindt ons bestelformulier in de nieuwe seizoensbrochure (of print het bestelformulier zelf uit). Bestellingen via het bestelformulier worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Houd rekening met een verwerkingstijd van zes weken. Tijdens de start van de voorverkoop en de losse kaartverkoop zijn rij 5 en 6 geblokkeerd voor mensen die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten. Dit kan worden aangegeven op het bestelformulier.
Je kunt het ingevulde bestelformulier afgeven aan de balie van het theater of in een gefrankeerde envelop opsturen naar Theater de Bussel: Torenstraat 10, 4901 EJ Oosterhout.
Hoe kan ik een rolstoelplaats reserveren?
Onze beide zalen beschikken over een beperkt aantal rolstoelplaatsen. Deze kun je reserveren via het bestelformulier, aan onze balie of telefonisch. Het is niet mogelijk rolstoelplaatsen online te boeken.
Kan ik telefonisch een reservering maken?
Dat kan! Wanneer je telefonisch reserveert, krijg je een betaallink per e- mail gestuurd. Deze kun je voldoen via een betaalwijze naar keuze zoals iDeal. de Podiumcadeaukaart of creditcard. De betaallink is 5 dagen geldig. Hierna vervalt de reservering.
Wat zijn de ticketkosten?
Bij alle kaartaankopen wordt per kaart €1,- ticketkosten in rekening gebracht tot een maximum van €6,- per bestelling. Bij films en verhuringen bedragen de ticketkosten €1,- per bestelling. Extra’s (zoals arrangementen, inleidingen en workshops) hebben geen ticketkosten.
Wat houdt de servicetoeslag in?
Bij (bijna) alle voorstellingen geldt een servicetoeslag van €3,50. Dit betekent dat er een drankje voor je klaar staat in de pauze (of na afloop indien er geen pauze is) en jouw jas voor je wordt opgehangen in de bewaakte garderobe. Bij familievoorstellingen en tijdens het Nationaal Theaterweekend geldt er GEEN servicetoeslag.
Wat is de Sirene sale?
Eén maandag per maand, wanneer de landelijke sirene gaat, krijg je vanaf 12.00 uur 24 uur lang 50% korting (exclusief ticketkosten) op kaarten voor een voorstelling die dan bekend wordt gemaakt. Per voorstelling hebben we slechts een beperkt aantal plaatsen die we, in overleg met de artiesten, hiervoor beschikbaar stellen.
Het is niet mogelijk om deze korting met terugwerkende kracht te verrekenen.
Kan ik meer dan 10 kaarten bestellen voor een voorstelling?
Online kun je, tenzij bij de voorstelling anders staat aangegeven, maximaal 10 kaarten per voorstelling kopen. Maar soms is het mogelijk om met meer dan 10 personen een voorstelling te bezoeken. Neem hiervoor telefonisch of per e-mail contact met ons op. Bij een reservering van minimaal 10 kaarten ontvang je een korting van 10% op de ticketprijs. Deze korting geldt niet bij films en Lokaal Talent.
Kan ik mijn kaarten afrekenen met een cadeaubon of cadeaukaart?
Dat is zeker mogelijk. Natuurlijk kun je hiervoor je Bussel vouchertegoed gebruiken. Maar je kunt bij ons ook betalen met de Podium Cadeaukaart, Nationale Bioscoopbon en de Oosterhoutse Cadeaukaart. De Oosterhoutse Cadeaukaart is enkel aan de balie te besteden.
Verkopen jullie ook cadeaukaarten van Theater de Bussel?
Je kunt een speciale editie van de Podium Cadeaukaart bij ons kopen. Deze cadeaukaart is helemaal in de stijl van ons eigen theater, maar ook in te wisselen bij andere deelnemende theaters.
Ik heb vouchertegoed van Theater de Bussel. Hoe werkt dit?
Wanneer je onverhoopt niet kunt komen, kun je je kaarten annuleren (zie annuleren). Je ontvangt dan vouchertegoed. Dit tegoed blijft 2 jaar geldig en is in te wisselen op voorstellingen in ons theater. Het tegoed is online, aan de balie of telefonisch in te wisselen.
Online kun je dit inwisselen in stap 3 van je bestelproces, onder het kopje Cadeaukaart.
Waar kan ik het saldo van mijn vouchertegoed checken?
Als je bent ingelogd, vind je onder het tabje Cadeaukaarten je vouchertegoed. Hier vind je het nummer, de pincode en het resterende bedrag.
Krijg ik met CJP korting?
Ja, met je CJP-pas betaal je een vaste prijs van €12,50 per ticket bij geselecteerde, niet uitverkochte voorstellingen. Kaarten kunnen maximaal 48 uur van tevoren aan de balie, per e-mail of telefonisch gereserveerd worden. Je dient je CJP-pas bij het afrekenen van je tickets aan de balie laten scannen.
Kan ik ook een factuur met btw ontvangen van mijn bestelling?
Dit is mogelijk. Stuur hiervoor een e-mail naar info@theaterdbussel.nl, dan helpen we je verder.
Ik ben mijn kaarten kwijt. Wat moet ik doen?
Je kaarten zijn gekoppeld aan je Busselaccount. Als je inlogt op onze website, kun je dus altijd je gekochte kaarten terugvinden. Let erop dat je inlogt met het e-mailadres waarmee je ook je kaarten hebt gekocht. Kom je er niet uit, dan kun je altijd telefonisch contact met ons opnemen via 0162 – 428 600.
Een voorstelling is uitverkocht. Kan ik op een wachtlijst geplaatst worden?
Ja, zodra een voorstelling is uitverkocht kun je je op een wachtlijst inschrijven. Als er kaarten beschikbaar komen, bijvoorbeeld door een retournering, laten we je dat weten. De mensen die bovenaan de wachtlijst staan worden als eerste op de hoogte gebracht.
Ik heb ergens anders dan via jullie theater kaartjes gekocht. Wat nu?
Helaas zijn er veel websites die op grote schaal kaarten opkopen en doorverkopen met als enig doel het maken van winst. Als bezoeker betaal je via deze websites – vaak onbewust – veel meer voor een toegangskaart dan de oorspronkelijke prijs. Ook blijkt dat niet alle kaarten gegarandeerd toegang geven tot het evenement. Wij adviseren daarom altijd kaartjes te kopen via het theater of het gezelschap zelf. Heb je je kaarten niet via ons theater gekocht, dan raden we je aan contact op te nemen met de website waar je de kaarten wel hebt gekocht. Op de website Weet Waar je Koopt vind je meer informatie over waar je je kaarten het beste kunnen kopen en ook waar vooral niet! Theater de Bussel steunt de actie Weet Waar Je Koopt.
Kaarten annuleren
Kan ik een kaart annuleren of ruilen?
Je kunt maximaal 4 kaarten per voorstelling ruilen of annuleren tot uiterlijk twee werkdagen vóór aanvang van de voorstelling. Dit kan telefonisch via 0162 – 428 600. Je kunt je kaart omruilen voor een andere voorstelling of het bedrag van je geannuleerde kaarten ontvangen als vouchertegoed (2 jaar geldig). Per geannuleerd ticket wordt €3,50 aan annuleringskosten in rekening gebracht.
Let op: bij meerdaagse voorstellingen kun je jouw kaarten gratis omruilen voor een andere dag, zolang er plaatsen beschikbaar zijn. Dit kun je zelf online regelen wanneer je ingelogd bent in je online account.
Hoe kan ik kaarten ruilen?
Wanneer je ingelogd bent kun je je tickets eenvoudig omwisselen voor dezelfde voorstelling met een andere dag/tijdstip. Ga naar je bestelling in je online account en kies voor tickets ruilen. Kies de nieuwe datum/tijdstip en kies je nieuwe stoelplaatsen. Vergeet niet om je keuze te bevestigen en af te ronden.
Kinderen en theater
Zijn er andere ticketprijzen voor kinderen?
Kinderen t/m 12 jaar bezoeken dit theaterseizoen (2024-2025) alle familievoorstellingen gratis. Wil je met een kind een voorstelling uit een ander genre dan 'familie' bezoeken? Je kunt bij een aantal geselecteerde voorstellingen één gratis kinderkaartje bij bestellen. Alle voorwaarden en meer informatie hierover lees je hier.
Kan ik mijn baby of kind meenemen naar een voorstelling?
Bij elke familievoorstelling staat een leeftijdsindicatie vermeld. Wij raden je aan deze richtlijn te volgen, theatermakers houden rekening met de inhoud van de voorstelling en met geluid- en lichteffecten op basis van deze indicatie. Daarnaast is het mogelijk dat kleine(re) kinderen voor overlast zorgen bij de andere bezoekers. Staat er niets, dan is deze voorstelling geen familievoorstelling en niet geschikt voor kinderen. Twijfel je, neem dan contact met ons op.
Mag mijn kind op schoot?
Natuurlijk mag je een kind tijdens de voorstelling op schoot. In verband met de veiligheidsvoorschriften heeft je kind wel een eigen (gratis) ticket nodig.
Kan ik een kinderfeestje vieren bij Theater de Bussel?
Het is mogelijk om een kinderfeestje te vieren in ons theater. Dat is dit jaar extra aantrekkelijk nu kinderen t/m 12 jaar familievoorstellingen gratis bezoeken. Meer informatie over kinderfeestjes vind je op onze website. Een kinderfeestje kun je niet online reserveren. Neem hiervoor contact op met info@theaterdebussel.nl of 0162-428600.
Busselproeverijen
Wat is een busselproeverij?
Een busselproeverij (of serie) is een reeks voorstellingen waarbij wij voor jou kiezen welke voorstellingen je bij ons bezoekt. Dit doen we omdat we weten dat het soms best lastig is om een keuze te maken voor iets wat nog niet zo bekend is. We hebben drie proeverijen samengesteld: Smaakmakers, Buitengewoon Klassiek en Liever in de KluiZ dan ThuiZ.
Wat zijn Smaakmakers?
Smaakmakers is een reeks van acht voorstellingen die wij voor je geselecteerd hebben met de best rijzende namen uit de huidige theaterwereld. Leuk, verrassend en aantrekkelijk geprijsd! Ervaring leert dat deze reeks altijd snel is uitverkocht. De voorstellingen uit de reeks zijn daarna nog wel los te boeken (tegen het reguliere tarief).
Wat is Buitengewoon Klassiek?
Iedere eerste zondag van de maand verandert onze kleine zaal in een podium voor jong klassiek talent. Met altijd de piano in de hoofdrol. Voorstellingen van Buitengewoon Klassiek zijn los te boeken, maar ook als reeks tegen een gereduceerd tarief. Buitengewoon Klassiek biedt een compleet verzorgde middag uit, inclusief kopje koffie of thee vooraf en een hapje en drankje in de pauze.
Wat is Liever in de KluiZ dan ThuiZ?
Met de serie Liever in de KluiZ dan ThuiZ geniet je van zes gevarieerde jazzavonden met topmuzikanten van Nederlandse bodem. Voorstellingen van Liever in de KluiZ dan ThuiZ zijn ook los te boeken, maar dan geldt geen gereduceerd tarief.
Film
Wanneer wordt het filmprogramma bekend gemaakt?
Iedere maand wordt het filmprogramma van de daaropvolgende maand bekend gemaakt. Dit gebeurd op de website, op social media en per e-mail als je bent geabonneerd op de mailinglijst ‘film’.
Wat is de filmstrippenkaart?
Met een filmstrippenkaart krijg je 10 filmbezoeken voor de prijs van 8. Je koopt de strippenkaart online of aan de balie van het theater en reserveert vervolgens zelf stoelen voor de films waar je naartoe wilt gaan. De filmstrippenkaart is vanaf de aankoopdatum 1 jaar geldig.
Wat is het Cinema Café?
Een keer in de maand draaien we op donderdag om 11.00 uur een ochtendfilm. Je maakt je filmochtend compleet door hier een Cinema Café arrangement bij te boeken. Je krijgt dan een belegd broodje en kopje koffie of thee aan een gereserveerd tafeltje na afloop van de film.
Liefhebbers
Wat is Liefhebber?
Je wordt liefhebber als je 6 of meer voorstellingen in één keer boekt. Je ontvangt dan automatisch 10% korting op voorstellingen in onze grote zaal. Bij ten minste 8 voorstellingen trakteren wij je op een Bussel-cadeauvoorstelling die wij voor je selecteren. Je wordt hierover vanzelf geïnformeerd in de loop van het seizoen.
Lokaal talent, complete series (Smaakmakers, Liever in de KluiZ dan ThuiZ en Buitengewoon Klassiek), Nationaal Theaterweekend en verplaatste voorstellingen van vorige seizoenen tellen niet mee voor de Liefhebber status.
Ik was vorig jaar Liefhebber. Ben ik dat volgend seizoen dan automatisch weer?
Nee. Pas als je ook in het nieuwe seizoen weer minimaal 6 voorstellingen boekt, blijf je Liefhebber.
Kan ik als Liefhebber eerder kaarten kopen voor het nieuwe seizoen?
Ja, als Liefhebber kun je al in de voorverkoop kaarten kopen voor het nieuwe seizoen. Dit geldt alleen als je ook dan minimaal 6 voorstellingen in één keer boekt.
Eten en drinken
Wanneer krijg ik mijn gratis pauzedrankje?
Je krijgt je gratis pauzedrankje in de pauze van de voorstelling of na afloop als er geen pauze is. Om rijen te voorkomen zetten wij een selectie drankjes voor onze bezoekers klaar. Je kunt je drankje naar keuze natuurlijk ook bij de bar bestellen.
Mag ik mijn drankje mee de zaal innemen?
Het is mogelijk om je drankje mee de zaal in te nemen als deze wordt overgeschonken in een plastic beker. Dit kun je vragen aan één van onze medewerkers achter de bar. Glaswerk is niet toegestaan in onze zalen.
Kan ik voor of na de voorstelling wat eten en/of drinken in het theater?
Onze foyer is geopend vanaf 3 kwartier voor aanvang van de voorstelling. Hier kun je wat drinken of een borrelhapje bestellen. Ook na afloop van de voorstelling kun je hier terecht!
Kan ik met korting bij een restaurant gaan eten?
Ja, bij een aantal restaurants in Oosterhout kun je met korting eten voorafgaand aan je theaterbezoek. Meer informatie hierover lees je op onze website.
Rondom je bezoek
Is het nodig mijn tickets te printen?
Nee dat is niet nodig. We kunnen je e-tickets ook vanaf je telefoon scannen.
Waar wordt mijn ticket / kaartje gecontroleerd?
Wij scannen je kaartje bij binnenkomst van het theater. Heb je ook een kaartje voor iemand anders gekocht en kunnen jullie niet gelijktijdig binnenkomen? Zorg er dan voor dat de rest van je gezelschap zijn of haar eigen kaartjes heeft zodat deze bij de entree kunnen worden gescand.
Hoe laat is de foyer geopend?
Onze foyer is geopend vanaf drie kwartier voor aanvang van de voorstelling. Hier kun je plaatsnemen tot de zaaldeuren opengaan, eventueel onder het genot van een drankje of een versnapering.
Is het toegestaan om foto’s of filmpjes te maken tijdens de voorstelling?
De voorstellingen die plaatsvinden in ons theater zijn auteursrechtelijk bescherm. Het is daarom niet toegestaan om geluids-, foto- of filmopnames te maken tijdens de voorstelling zonder uitdrukkelijke toestemming van de directie.
Mag ik mijn jas en tas mee de zaal innemen?
In verband met de veiligheidsvoorschriften is het niet toegestaan jassen of grote tassen mee de zaal in te nemen. Deze kun je achterlaten in onze bewaakte garderobe.
Zijn er serviceartikelen voor slechthorenden aanwezig?
Voorafgaand aan de voorstelling is aan de kassa gehoorversterking aanwezig. Er is versterking te gebruiken in combinatie met een eigen gehoortoestel en er zijn kinbeugels in bruikleen verkrijgbaar. Bij het plaatsen van je online bestelling kun je de gehoorondersteuning gratis mee bestellen.
Zijn er stoelophogers aanwezig?
Voor kinderen of bezoekers die kort van stuk zijn hebben wij stoelophogers beschikbaar. Bij familievoorstellingen staan deze bij de ingang van de zaal voor je klaar, zolang de voorraad strekt. Wil je bij een andere voorstelling gebruik maken van een stoelophoger, vraag hier dan naar bij één van onze medewerkers.
Ik ben te laat, mag ik dan de zaal nog in?
Wanneer de voorstelling is begonnen, dan kunnen we je niet meer toelaten in de zaal.
Mag mijn blindengeleidehond / SOHO hond mee naar binnen?
Jazeker, hulphonden zijn bij ons toegestaan. Neem hiervoor wel telefonisch contact met ons op, zodat we samen kunnen kijken naar een geschikte plaats in de zaal.
Ik ben iets verloren tijdens mijn bezoek. Hebben jullie dit gevonden?
Ben je iets verloren tijdens je bezoek aan ons theater, dan kun je terecht bij onze balie of telefonisch via 0162-428600. We kijken dan voor je na of het is gevonden.
Kan ik een tafeltje reserveren?
Alleen voor bezoekers die een TheaterPlus arrangement hebben geboekt, wordt een tafeltje gereserveerd in onze foyer. Heb je geen TheaterPlus geboekt, dan is het niet mogelijk om een tafeltje te reserveren.
> Theater de Bussel hanteert de Algemene Bezoekersvoorwaarden van de VSCD (Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties). Zie ook www.vscd.nl.