Stefano Keizers

Hans Teeuwen (try-out)
za 14 mei 20:30 - 22:10
14 mei
20:30 - 22:10
  • 14 mei
    20:30 - 22:10
    KLEINE ZAAL
    Geweest

Niemand kan meer om hem heen....

Stefano Keizers is terug in het theater met zijn derde voorstelling: Hans Teeuwen. Stefano's tweede voorstelling Sorry Baby werd lovend ontvangen, er verscheen een documentaire over hem en hij werd zelfs de publiekslieveling van de kijkcijferhit Het Perfecte Plaatje.

In zijn eerste voorstelling schonk Stefano zijn lichaam aan het publiek. In de tweede zijn ziel, zijn eer. Nu is de rest aan de beurt. Hierna ben je van hem af.

In de pers:

Theaterkrant: In zijn derde voorstelling Hans Teeuwen doet Stefano Keizers het onvermijdelijke: hij neemt afscheid van Stefano Keizers. Hij kan niet anders: zijn reputatie als radicaal en dwars theatermaker heeft zich definitief tegen hem gekeerd, beseft hij als het publiek hem een open doekje geeft na een tergend lange sequentie waarin hij hardop van 1 naar 725 telt. Wat voor moeite zou hij dan nog doen voor een voorstelling, vraagt hij zich af, als zijn publiek daarvoor al uit hun dak gaat. ‘Wat doe ik hier nog?’

TROUW: 'Je moet Keizers nageven dat hij opnieuw via de weg van de chaos een consistente boodschap aflevert. Toch wringt er iets. Waar de ontmaskering in zijn debuut Erg heel nog spannend en verfrissend voelde, en de tweede show Sorry baby in zijn extreme pijnlijkheid ook iets radicaals had, neigt Hans Teeuwen met dat tonen van de leegte naar een gemakzuchtig nihilisme. De verachting van het publiek dat zijn nietszeggende ‘rotzooi’ voor zoete koek slikt, is een herhaling van zetten. Keizers zelf deed dit al eerder, net als trouwens Hans Teeuwen.' Ivo Nieuwenhuis

NRC: 'Keizers’ derde voorstelling is opnieuw overdonderend en opwindend. Ditmaal zit de spanning niet zozeer in de brutaliteit (gaat hij dit écht doen?), maar in de geleidelijke deconstructie van het personage Stefano Keizers. Waar Keizers in zijn eerste twee voorstellingen Gover Meit buiten de deur hield, vindt er nu een strijd plaats tussen de twee.' Jelle Brumsen

DE VOLKSKRANt: 'Na drie shows is er een goede definitie te geven van het type cabaret dat Stefano Keizers maakt: het zijn voorstellingen als middelvingers, die recht in je gezicht worden opgestoken en waarin het cabaretgenre van alle kanten wordt bevraagd en bespot. Steeds als je denkt enige betekenis te hebben gevonden, wordt je gedachtegang door Keizers weer bruut verstoord.' Joris Henquet

TELEGRAAF: 'Is zijn nieuwe voorstelling nu ’de nieuwe kleren van de keizer’ of houdt hij zijn publiek een confronterende spiegel voor? Zet hij zijn publiek in zijn hemd of toch vooral zichzelf? Het feit dat die vragen eigenlijk niet eenduidig te beantwoorden zijn, is al veelzeggend. Keizers weet hoe hij zijn publiek moet bespelen.' Esther Kleuver

• Fotografie: Julie Hrudova